FAQ - Podstawowe pytania i odpowiedzi
-
1. Prowadzę już sklep stacjonarny i potrzebuje sklepu internetowego
Mając sklep stacjonarny potrzebne będą Ci narzędzia, które pozwolą zintegrować Twój dotychczasowy system sprzedażowy z systemem sklepowym. Takie rozwiązanie pozwoli zachować Ci identyczne stany magazynowe w sklepie stacjonarnym i internetowym. Niektóre bardziej złożone integracje mają możliwość zaimportowania produktów z Twojego dotychczasowego programu sprzedażowego (np. Subiekt, wf Mag itp.) bezpośrednio do sklepu wraz ze wszystkimi zestawami atrybutów i zdjęć. Skoro masz sklep stacjonarny i myślisz o sklepie internetowym to całkiem możliwe, że dotychczas prowadziłeś również sprzedaż na allegro? Jeśli tak to również możesz skorzystać z narzędzia, które pozwoli na bezpośrednią integrację sklepu internetowego z portalem allegro.
-
2. Mam już towar u siebie, ale dotychczas nie prowadziłem sprzedaży przez internet
Skoro masz już towar u siebie to jest to ostatni dzwonek, aby otworzyć sklep internetowy. Skoro towar leży na półkach to możliwe, że ktoś zawiódł już Twoje zaufanie i pokrzyżował Twoje plany. Wiemy jak trudno ponownie zaufać jakiemuś wykonawcy, bo niespodziewanie często jesteśmy w sytuacji, gdzie okazuje, się, że poprzedni wykonawcy nie wywiązali się z powierzonych im zadań. Nie pozwól, aby kupiony towar zalegał w magazynie, przejrzyj naszą ofertę i zaufaj nam, a zobaczysz, że szybko zapomnisz o tej obecnie trudnej sytuacji. Zajrzyj do naszego portfolio, aby zweryfikować czy jesteśmy w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom lub zadzwoń do nas, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania - tel. 790 826 714.
-
3. Mam już sklep internetowy, ale chcę go odświeżyć
Skoro myślisz o zmianie to oznacza, że masz już doświadczenie w sprzedaży internetowej i wiesz jak ważne jest, aby nie zostać w tyle za konkurencją. Decyzja o zmianie platformy sprzedażowej bardzo często pozwala na jeszcze większe i nowe możliwości. Odświeżony wygląd sklepu, który odpowiada najnowszym trendom pozwala na uzyskanie jeszcze większego zaufania u swoich dotychczasowych, ale również nowych klientów. Zawsze wspieramy takie decyzje i często to one staja się nowym krokiem do kolejnego etapu rozwoju. Teraz kiedy już wiesz czego brakuje w Twoim dotychczasowym sklepie podziel się tym z nami, a może uda nam się wskazać nowe rozwiązania, o których dotychczas nawet nie wiedziałeś.
-
4. Chcę prowadzić sprzedaż produktów i usług
Decyzję zakupu w sklepie internetowym klienci opierają na bazie różnych aspektów. Czasami jest to polecenie, niska cena, niski koszt dostawy, a czasami kompleksowość obsługi. Prowadząc sprzedaż produktów i usług z nimi powiązanych masz znacznie większe szanse na pozyskanie nowych klientów. Sprzedaż usług przez sklep internetowy to jedna z lepszych decyzji. Wiele osób chcących kupić konkretną usługę często boryka się z tym, że oferty w różnych ogłoszeniach czy stronach internetowych są przedstawione w sposób pozostawiający wiele do życzenia. Cena za usługę często okazuje się zupełnie inna jak podawana w serwisie. Sklep, w którym można dokonać zakupu usługi daje klientowi pewność niezmiennej ceny i bezpieczeństwa całej transakcji, a do tego możliwość zakupu gotowych produktów może stanowić o wyborze sklepu internetowego, w którym chce dokonać swojego zakupu. Nie zastanawiaj się zatem tylko rozpocznij realizację takiego sklepu. Ma on bardzo duże szanse na szybkie osiągnięcie sukcesu.
-
5. Będę prowadził fizyczny magazyn, ale będą sprzedawał tylko w sklepie internetowym
Większość sklepów internetowych posiada opcję prowadzenia stanów magazynowych i tak samo jest w oferowanych przez nas sklepach simply-shop™. Jeśli chcesz prowadzić tylko sprzedaż w sklepie internetowym to nie potrzebujesz dodatkowych narzędzi integrujących z innymi systemami. Jeśli jednak w przyszłości dojdziesz do wniosku, że chcesz zacząć również sprzedać np. na allegro czy w swoim sklepie stacjonarnym to można w każdej chwili sklep wyposażyć w dodatkowe narzędzia integrujące.
-
6. Będę prowadził fizyczny magazyn i będę też prowadził sprzedaż stacjonarną.
Mając sklep stacjonarny i sklep internetowy potrzebne będą Ci narzędzia, które pozwolą zintegrować system sprzedażowy z systemem sklepowym. Takie rozwiązanie pozwoli zachować Ci identyczne stany magazynowe w sklepie stacjonarnym i internetowym. W takiej integracji jest ustawiona automatyczna cykliczna synchronizacja danych co powoduje, że podczas dokonania sprzedaży w sklepie stacjonarnym zejdzie ze stanu w sklepie internetowym. Będzie tak działo się również odwrotnie. Takie rozwiązanie przy dużej sprzedaży stanie się dla Ciebie niemalże niezbędne do prawidłowego utrzymania porządku w magazynie.
-
7. Nie mam towaru i nie chcę prowadzić magazynu ( dropshoping )
To rozwiązanie jest ostatnio coraz częściej wykorzystywane ze względu na ilość zalet jakie niesie za sobą. Największą z nich jest to, że w ciągu jednego dnia możesz mieć zatowarowany sklep kilkoma tysiącami produktów. W każdym innym przypadku potrzebujesz każdy produkt wystawić z osobna, ale co najtrudniejsze to uzyskanie dobrych zdjęć każdego z produktów. W przypadku dropshopingu nie musisz się o to martwić, ponieważ każdy zaimportowany produkt posiada swój opis, cenę, stan magazynowy i zdjęcie. Stany magazynowe produktów są aktualizowane cyklicznie, dzięki czemu ilość produktów w Twoim sklepie jest równa ilości produktów w hurtowni. Jeśli nie masz możliwości prowadzenia fizycznego magazynu to takie rozwiązanie jest właśnie dla Ciebie, ponieważ, aby prowadzić sprzedaż w systemie dropshopingu nie potrzebujesz mieć u siebie żadnego ze sprzedawanych produktów. Po dokonaniu sprzedaży produkt do klienta jest wysyłany bezpośrednio z hurtowni, a Ty zarabiasz na tej transakcji tyle ile ustaliłeś wcześniej marży na zaimportowane produkty.
-
8. Nie mam towaru bo chcę prowadzić sprzedaż swoich usług
Sprzedaż usług przez sklep internetowy to jedna z lepszych decyzji. Wiele osób chcących kupić konkretną usługę często boryka się z tym, że oferowane usługi w różnych ogłoszeniach czy stronach internetowych są przedstawione w sposób pozostawiający wiele do życzenia. Cena za usługę często okazuje się zupełnie inna jak podawana w serwisie. Sklep, w którym można dokonać zakupu usługi daje klientowi pewność niezmiennej ceny i bezpieczeństwa całej transakcji, zatem nie zastanawiaj się tylko rozpocznij realizację takiego sklepu. Ma on bardzo duże szanse na szybkie osiągnięcie sukcesu.
-
9. Chcę sprzedawać tylko jeden rodzaj usługi
W przypadku sprzedaży tylko jednego rodzaju usług, standardowy sklep internetowy może wymagać nieco zmian. Prawdopodobnie będzie trzeba mocniej skupić się na opisie samej usługi, przedstawienia galerii wykonanych usług, a może nawet wstawić skany z otrzymanych referencji. Sprzedawana usługa jest wtedy prezentowana nieco inaczej jak w standardowym sklepie, a formularz zamówienia jest zminimalizowany.
-
10. Chcę prowadzić cały wachlarz usług
W przypadku sprzedaży wielu usług w sklepie internetowym można potraktować je jak zwykłe produkty. Można je odpowiednio poukładać w kategorie, wycenić, wyłączyć zarządzanie stanami magazynowymi i masz sklep, w którym Twój klient szybko odnajdzie to czego potrzebuje. Taki sklep zwykle nie wymaga złożonych zmian po stronie oprogramowania, jednak nie można tego wykluczyć, ponieważ usługi są różne i czasami mile widziane byłyby drobne zmiany dla poprawienia jakości tworzonego sklepu internetowego.
-
11. Co to jest adres internetowy
Adres internetowy to inaczej domena. Domena to element jakiego używamy podczas wchodzenia na daną stronę np. www.przykladowysklep.pl . Domeny mogą mieć różne rozszerzenia: .pl, .com.pl, .eu, .waw.pl itp. Różnorodność rozszerzeń pozwala na zarejestrowanie takiego samego adresu np. skleprowerowy.pl, skleprowerowy.com, skleprowerowy.com.pl . Jak ma wyglądać Twój adres internetowy jest zależne od Twojego pomysłu, ale też od tego czy dany adres nie będzie już zajęty.
-
12. Skąd wziąć taki adres?
Taki adres można zarejestrować w wielu portalach internetowych, które oferują takie usługi. Najpierw trzeba sprawdzić czy dany adres nie jest już zajęty, a jak okaże się wolny można go zarejestrować. Możemy również taki adres zarejestrować dla Ciebie, a dla wszystkich tych, którzy zdecydują się na wybranie nas jako wykonawców sklepu internetowego czy strony www pomożemy przy wyborze takiego adresu i zarejestrujemy go za darmo.
-
13. Co to jest serwer?
Serwer jest to miejsce gdzie znajdują się wszystkie pliki sklepu. Sklep internetowy to bardzo podobna aplikacja do tej, którą instalujesz na komputerze tyle, że musi być ona zamieszczona na dysku komputera, który ma trochę inne oprogramowanie, a jego celem jest udostępnianie treści publicznie w internecie, tak, aby każdy użytkownik mógł otworzyć Twój sklep w przeglądarce internetowej na swoim komputerze lub smartphonie.
-
14. Jaki serwer potrzebuje do swojego sklepu?
Najlepsza odpowiedź to - odpowiedni. Jednak jest to oczywiście zbyt ogólne i nie mówi nam tak naprawdę nic w tym temacie mimo iż jest to najlepsza odpowiedź. Serwer jest elementem, który wpływa na pracę samego sklepu internetowego, a każdy sklep posiada bardzo dużo zmiennych, które wpływają na potrzebne parametry serwera. Przede wszystkim system operacyjny serwera, wersja php, oraz wiele innych dodatków. Jednak sam serwer tak jak powszechnie używane komputery posiada parametry takie jak procesor czy pamięć ram. To jak szybko działa sklep internetowy zależy zatem od parametrów serwera, ale również od tego co znajduje się w danym sklepie. Jeśli weźmiemy pod uwagę ten sam serwer dla dwóch różnych sklepów, gdzie w jednym z nich będzie np 100 produktów, a drugim 10 tyś to ten drugi będzie działał znacznie wolniej. Wtedy konieczne jest dobranie odpowiednich parametrów serwera, aby bez względu na ilość produktów sklepy działały tak samo szybko. Jeśli zdecydujesz się na nas jako wykonawcę i administratora Twojego sklepu nie będziesz musiał przejmować się tymi parametrami, ponieważ zrobimy to za Ciebie.
-
15. Czy szybkość serwera ma znaczenie?
To zostało już częściowo wyjaśnione w pkt. 14, ale postaramy się wyjaśnić jeszcze kilka rzeczy. W przypadku serwera im szybszy tym lepszy. Szybkość to nie jedyny parametr, który wpływa na szybkie działanie sklepu, ale zakładamy że cała reszta jest też tak dobrana, aby była jak najlepsza. Jednak można użyć obrazowego porównania dwóch silników. Jeden z nich w typowym samochodzie osobowym, a drugi w samochodzie wyścigowym. Jednak jeździmy z rodziną głównie po mieście. Czy zatem będzie potrzebny nam samochód wyścigowy, który dodatkowo jest kilkukrotnie droższy od poczciwej rodzinnej osobówki? Podobnie jest z serwerami - im szybszy tym lepszy, ale bardzo często nie jest to nam potrzebne, ponieważ poniesione dodatkowe koszty nie wpływają znacząco na zmianę wydajności prawdopodobnie w 95% istniejących sklepów internetowych. Parametry dobiera się w taki sposób, aby jednocześnie były jak najtańsze i wystarczające dla danego sklepu internetowego.
-
16. Czy mogę mieć e-mail np. biuro@adres.pl?
Tak, mając swoją domenę i serwer będziesz mógł mieć pocztę elektroniczną z dowolnym rozszerzeniem. Może być to adres biuro@..., kontakt@..., czy JanKowalski@....
-
17. Czy mogę mieć więcej takich adresów?
Ilość adresów zwykle nie jest ograniczona, ale są tacy dostawcy usług, którzy niestety ograniczają ilość kont. Czasami duża ilość kont jest trudna do obsługi i jest taka funkcja jak alias pocztowy polegający na tym, że możemy stworzyć dla Ciebie mnóstwo różnych adresów np. reklamacje@..., ksiegowosc@... czy sklep@..., a każda z przysłanych wiadomości przesyłanych przez klientów trafi na jedną skrzynkę pocztową np. biuro@...
-
18. Co to jest certyfikat ssl?
Certyfikat ssl to element, który szyfruje przesyłane dane w Twoim sklepie internetowym. Pozwala to na zabezpieczenie danych np. podczas dokonywania zakupów lub logowania się użytkownika w taki sposób, aby nie mogły być one przechwycone, a jeśli nawet do takiej sytuacji by doszło będą te dane zaszyfrowane.
-
19. Po co mi taki certyfikat?
W 95% sklepów internetowych taki certyfikat nie jest potrzebny, ponieważ ryzyko, aby Twój sklep padł ofiarą ataku polegającego na wykradaniu danych jest znikoma. Przede wszystkim ze względu na opłacalność przedsięwzięcia, bo zwykle takie ataki mają na celu bardzo duże portale z dużą ilością danych użytkowników. Niestety od momentu kiedy przeglądarki internetowe zaczęły informować, że dana strona nie jest zabezpieczona spowodowało to ogólną panikę wśród użytkowników, że ich dane są zagrożone i nie posiadanie takiego certyfikatu może zniechęcać pewne grupy klientów. Zatem czy jest Ci potrzebny taki certyfikat? Musisz odpowiedzieć sobie sam na to pytanie, jednak uznaliśmy, że uwolnimy naszych klientów od tego problemu i od 2019r. każdy nasz klient otrzymuje do swojego sklepu certyfikat ssl całkowicie za darmo.
-
20. Co to są płatności online?
Jest to forma zapłaty za towar/usługę, który przede wszystkim jest bezpieczny dla kupującego, a jego główną zaletą jest to, że bez względu na bank z jakiego płaci klient, wpłacona kwota jest od razu u Ciebie, a klient otrzymuje potwierdzenie ze sklepu o statusie płatności - zapłacono. Takie rozwiązanie pozwala na szybką realizację zamówień.
-
21. Co zrobić, żeby mieć takie płatności?
Najpierw należy wybrać odpowiedniego usługodawcę. Niestety posiadanie takich płatności generuje pewne koszty, ponieważ za każdą transakcję jest pobierana prowizja. Druga kwestia to ilość dostępnych kanałów płatności u danego usługodawcy. Jeśli taki wybór zostanie dokonany to wystarczy się zarejestrować, a następnie należy kupić bądź pobrać odpowiedni moduł, który pozwoli na integrację sklepu z tymi płatnościami. Sklepy simply-shop™ posiadają w standardzie integrację z takimi płatnościami.
-
22. Jaka jest prowizja za płatności elektroniczne?
Prowizja może wydawać się w pierwszym momencie niewielka bo średnie oferowane warunki to ok 2-2,5%, ale przy znacznej ilości transakcji pół procenta może już stanowić o dość dużej kwocie. Posiadamy umowę partnerską z jednym z usługodawców, dzięki któremu możemy obniżyć Twoją prowizję nawet o 1%.
-
23. Jak dotrzeć do klientów w internecie?
Dzisiaj reklama w internecie jest coraz trudniejsza, ale to nie znaczy, że nie można jej rozpocząć samodzielnie. Potrzebna do tego niestety jest spora wiedza, ale ona również jest dostępna w internecie. Kampanie społecznościowe, czy prowadzenie fanpage np. na facebooku to idealne narzędzie do prowadzenia prostego marketingu, jednak pozycjonowanie czy kampanie AdWords może okazać się zbyt skomplikowana dla przeciętnego użytkownika internetu, stąd też znajdziesz u nas właśnie taka usługę.
-
24. Chcę dotrzeć do klientów bezpośrednio
Dotarcie bezpośrednie jest bardzo często znacznie bardziej efektywne i stopa zwrotu z reklamy często jest znacznie wyższa, ale z reguły jest ona mocno zawężona, ponieważ lokalny zasięg jest zawsze znacznie mniejszy jak w internecie. Jednak jak prowadzisz jednocześnie sklep stacjonarny podkreślaj za każdym razem, dawaj ulotki czy wizytówki, czy nawet bony rabatowe na zakupy w internecie, aby przyzwyczaić swoich klientów do siebie również w internecie. Może przyjść taki moment, że nie może do Ciebie dotrzeć Twój klient np. z powodu choroby, a koniecznie potrzebuje artykuł sprzedawany w Twoim sklepie to zakup w sklepie internetowym będzie dla Niego bardzo wygodną opcją, a Ty nie stracisz swojego stałego klienta.
-
25. Czy mam szanse na sukces?
Każdy ma szansę na osiągnięcie sukcesu w internecie. Nie zawsze liczy się kwota zainwestowana w pomysł, często sam pomysł jest najważniejszy, ale z doświadczenia możemy Ci zdradzić, że to co decyduje o sukcesie to determinacja, która jest głównym elementem napędowym wielu sukcesów nie tylko w internecie.
-
26. Jak długo czeka się na sukces?
Super byłoby, gdyby każdy z nas od razu wiedział jak szybko go osiągnie nawet, gdyby miałby to być odległy termin. Niestety nie ma prostego przepisu na sukces w internecie, natomiast pamiętaj, że w Twoim sklepie liczy się to jak przedstawisz swoją ofertę, czy wstawisz wystarczająco atrakcyjne zdjęcia, a opisy produktów będą proste, zrozumiałe i wyczerpujące. Najważniejsza i tak jest szybka i rzetelna obsługa Twoich klientów. Jeśli będziesz traktować swoich klientów tak jak sam chciał byś być potraktowany to masz już solidne fundamenty do tego, aby Twój sukces był największy ze wszystkich jakich dotychczas byłes/aś świadkiem.
-
27. Nie prowadziłem nigdy sklepu internetowego
Nie przejmuj się tym, ponieważ mamy świadomość, że dla wielu osób nie jest wyzwaniem samo otwarcie biznesu internetowego, a to czy dam sobie radę z obsługa sklepu. Nasze lata doświadczenia spowodowały, że obecna modyfikacja sklepu pozwala na pracę nawet tym najmniej zaawansowanym użytkownikom. Dodatkowo jesteśmy na każdym etapie do Twojej dyspozycji zarówno przez pocztę emial, czat online czy rozmowę telefoniczną. Nie przejmuj się zatem, ponieważ żadne Twoje pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.
-
28. Kiedyś miałem już sklep lub wystawiałem aukcje internetowe
Jeśli miałeś już do czynienia ze sklepem internetowym czy aukcjami allegro to wprowadzanie produktów, kategorii, czy zakładek informacyjnych w przygotowanych przez nas sklepach internetowych nie sprawi Ci żadnego kłopotu. Jeśli jednak będziesz miał pytania to jesteśmy do Twojej dyspozycji zarówno przez e-mail jak i telefon.
-
29. Czy spodoba mi się simply-shop?
Pracujemy z różnymi projektami od ponad piętnastu lat. Wykonaliśmy w tym czasie kilka tysięcy różnych projektów zarówno sklepów internetowych, stron www, szablonów aukcji, banerów reklamowych itp. To pozwoliło nam na zrozumienie oczekiwań naszych klientów i wykonując projekty zachowujemy najwyższe standardy i utrzymujemy obowiązujące trendy. W każdej chwili możesz zobaczyć jak wyglądają nasze ostatnio oddane prace zaglądając do zakładki z naszym portfolio
-
30. Jak zacząć?
Na tym etapie wiemy, że nasi klienci mają znacznie więcej pytań niż odpowiedzi, bo wszystko jest nowe i dotychczas niespotykane. Mając to na uwadze wykazujemy się cierpliwością i zrozumieniem i oprócz samych odpowiedzi na zadane pytania staramy się podzielić naszą wiedzą w zakresie tworzenia sklepów internetowych i ewentualnych kroków, które warto wykonać, aby nowo tworzony sklep miał większe szanse na sukces w e-biznesie. Zajrzyj tutaj i zobacz jaka opcja będzie dla Ciebie najlepsza.